lördag, september 5

I like ♥








Godmorgon eller godförmiddag vid den här tiden.....
Promenad med vovven avklarad, maken skall hjälpa goda vänner att bära in vitvaror (Psst dom gillar inte oss just nu, vi har nog påverkat dom lite att sätta igång med ett nytt kök som förde med sig totalrenovering av undervåningen. Dom bor och vistas i eländet, men fiiiiint blir det hihi.) Stora sonen skall till Hangaren och skatea. Kvar blir Jag och den yngre = ICA, min lott som vanligt. Satt vid frukostbordet imorse och nämnde att ett par HUNTER skulle inte vara fel på min fot. Maken skakar på huvudet som vanligt och säger behövde du inte en ny jacka, stövlar och väska???? Dessa 3 ting trodde jag att jag skulle hitta något av i Stockholm. Min man tycker inte att jag är klok,.....Men varför skall man vara det? Ja drömma kan man ju få göra, eller hur?? Näpp nu väntar ICA på att jag skall komma och göra av med lite pengar, suck. Till något som skall in den ena vägen och ut den andra.
Kram Anne ♥

22 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Me 2:o)jeg er også i drømmehjørnet i dag...Koster jo ikke penger det da,men spørs om det blir innkjøpt etter som ting fester seg i hue..og støvlene de er også i mitt hue:o)Go`lørdagskveld til deg fra Maliva

Jannicke sa...

Datteren min har akkurat disse Hunterstøvlene! Veldige fine, og veldig god kvalitet.
Hvis du kjøper de : Kjøp med en slik krem/olje" som hører til.. støvlene er nemlig av naturgummi, og må jevnlig smøres inn for å holde seg blanke og fine!
Klem J.

Bella sa...

Nog är det mycket man vill och behöver shoppa, vilket kanske inte sambon alla gånge håller med om :) Kan inte förstå det...

Stövlarna är jätefina och din stackare i Stockholm, det är helt galet vad beroende man är av mobilen idag, hur klarade man sig innan den fanns???

Hoppas i alla fall du får en bra helg!

Kramar Bella

Sabina sa...

Det finns såå mycket man skulle vilja ha, inte klokt!
Hoppas du får dina.
Skön helg!
Kram Sabina

Aratorps Lena sa...

Hejsan! Ja, jag älskar mina och de har ju onekligen kommit till användning det senaste... Idag är jag barnvakt. Ebba, brorsdottern kommer för att sova över, så det blir väl tacos ikväll. Ha en mysig lördag! /Lena

Ocean showroom sa...

Ja, slike støvler behøver man vel, gjør man ikke..;) Mine har ihvertfall vært flittig brukt!

Ha en fin lørdag!
Klem, Lene

sand mellan tårna sa...

Hallå där.... du har rosa viking! Men det får väl alltid plats ett par svarta hunter.....

Kram Linda

Jenny sa...

Hej Anne!
Hihi, min sambo skulle sucka igenkännnade om han läste vad du skrev om Hunterstövlarna:) Jag vet inte hur många gånger jag sagt till honom att jag vill ha ett par!
De är ju ganska dyra men såg en annons häromdagen att de finns för 550kr på BrandWorld här i Göteborg. Får nog ta en tur dit nån dag o kika;)

Ha en härlig lördagkväll,

Kram Jenny

Signe 1 sa...

Anne darling! Trodde först det var du på bilden, hihi. Kul att vi finally har fått ihop ett datum som funkar för alla, efter många turer *asg*. Ha det fint på Ica, haha. Själv blev det Willys nyss, suck!! Puss & kram!

♥ Fyra årstider sa...

Hunter är snygga..jag skulle behöva nya skinnstövlar, höstjacka och höstskor..har skit dålig på att köpa kläder.
Kram Lotta

Lauras gård sa...

Ja visst gör man av med en massa pengar på trista men nödvändiga saker som mat. Det går ju aldrig på minder än 1000 kr då man veckohandlar... Ica Maxi i morgon för mig... Kram Stina

Helenas loggbok sa...

Vill oxå ha... De är så snygga och skulle passa bra här i fuktiga och regniga Luxemburg. Här brukar ju normalt sett inte bli vinter så man kan säkert ha dem hela vinterhalvåret i rusket!

Ska ni ha bloggträff igen? Önksar jag kunde vara med! Kanske vill ni ta en bloggträff här i Lux, ni är så välkomna om ni vill! Går ju flyga billigt från Skavsta!

Ha det gott!
Kramar
Helena

Birgitta sa...

Hej! Roligt att du hälsat på hos mej. Jag har en superbra bärrensare som jag sätter dammsugarslangen till. Den är inköpt i Finland. Lingonsylten är kokt och på burkar nu. Blir gott till vintern.
Bor du i Östergötland? Vi var i Kisa och hälsade på goda vänner och gjorde en liten utflykt då.
Ha en fortsatt trevlig helg.
Kramisar Birgitta

Vitt och Blått sa...

Snygga! Jag tycker om mina från tretorn. Stövelväder väntar framöver.
Visst blir man extra trött av att gå i Sthlm av någon underlig anledning! Fina saker du hittat! :) Hoppas att du får en skön söndag vännen! Kram E

sand mellan tårna sa...

Mmmmm... de är riktigt snygga. Jo, tack jag mår så mycket bättre. Lite kraxig i halsen, men god mat och lite vin, så känns det bra. det är ju febern som gör att man blir hängig, och den är borta.....

har just kollat filmen män som hatar kvinnor, och nu måste jag smälta den lite innan jag somnar!

KRAM.....

Vitt och Blått sa...

Är han inte sugen på vita golv? :) Det är en lätt färg att måla med den som vi använt, flyter ut bra. Vi ska ha det i hallen och vardagsrummet också när nya golv ska in nu i höst/vinter. Sitter framför brasan och myser, skönt att ha lite tid framför datorn. Kram E

Lisa Marklund sa...

Hej hopp, vad kul att du vill vara med på SIB, jag har lagt in dig som medlem nu, blir glad om du länkar med SIB"blomman". Välkommen i gänget :-)
Kram Lisa

sand mellan tårna sa...

22:27 ..... sov gott raring.

irma´s uthus sa...

Ett par hunter stövlar vore inte dumt. Nu har jag ett par ilse jacobsen, men det är lite mer stil på hunter;) Ha en fin söndag!

Fröken Fräken sa...

Jag hoppas verkligen att jag inte behöver ett par stövlar ;-) Med det menar jag att jag hoppas att det blir en lång, varm och TORR höst! Mina fötter vill vara fria i ett par sandaler.. stövlar, oavsett märke, får mig att känna det som om jag fått mina fötter fastgjutna i betong, a la gangsterfilm. ;-) Men om du tar över regnet här, så tycker jag att vi kommer överens om att det är helt OK att du köper ett par Hunter!

Helenas Hem -Livet på landet sa...

Men när våra kära män shoppar så är det OFTAST något betydligt dyrare. Kanske någon teknik pryl.

Sedan handlar vi tjejer oftare, men kanske billigare...om man räknar på det...!
Jag brukar framföra det så när min kära sambo knorrar iaf! ;) :)

Snygga stövlar!
Kram
/Helena

blogg.helenashem.se

Anonym sa...

Hallå! Tog en välbehövlig paus.... Men nu är jag tillbaka om än på halvfart. Snygga stövlar!!!! hade gärna haft ett par rosa Hunters. Kunde inte annat än skratta åt ditt inlägg om Stockholmsresan. Stackare!!! Kram Sofia