söndag, september 27

Rustade för vintern, brrrrrrr......






Idag har vi varit runt i butikerna för inhandling av vinterkläder, stövlar. Kan säga att det var folk överallt, nästan så man får en viss panik. Barnen är nu uppdaterade och t om frun i huset med en ny mössa och 2 långa jackor från Didriksson. En för hund och en lite mer jobbrelaterat. Tacka vet jag våren när man inte behöver inhandla alla dessa kläder och stövlar. Är ni färdiga eller brukar ni vara ute i sista stund??
Kram Anne














25 kommentarer:

Jorid + NOE Blog sa...

Hei!
Så fine vinterklær til barnen du har kjøpt! :-) Vi får jo baby T i januar, og har ikke anelse over hva jeg skal handle og hva man bør ha til januarbaby..

Håper du har hatt en flott helg!
Klem Jorid

Ocean showroom sa...

Det tenker jeg var herlig å få overstått! Jeg tror ungene våre kan bruke noe av vintertøyet fra i fjor, men Madelen trenger en ny jakke. Har ikke funnet noen som jeg synes er fin, så der tar jeg gjerne imot noen tips hvis du har:)
Mamma har lovet å kjøpe vinterstøvler til begge to, så der var jeg heldig!

Ha en finfin søndagskveld, Anne!
Klem, Lene

♥ Affi ♥ sa...

Puh! Har inte riktigt tagit tag i det där än... Var och shoppade i lördags, men det blev inga varma kläder. Hoppas att det finns något kvar när jag får tummen ur...
Kram

promenader på landet sa...

Hej! vad skönt att få färdigt med kläder och skor innan kylan kommer! Jo vi var inne på Skopunkten i går och köpte skor till barnen och oss, vi var inte själva på Tornby direkt....
Ha en bra vecka! Kram från Maria

Jessica sa...

Hej,
lät som du hade en härlig dag med dina vänner häromdagen med lite shopping!
Inte lika kul att köpa vinterkläder och kängor...
Har vinterladdat garderoben till barnen här hemma, har inte kommit till min egen garderob ännu...

Ha en skön vecka!
Kram
Jessica

Anonym sa...

Hallå! Som du märker så jag själv inte ute och bloggar så värst mycket nu förtiden heller....Mår ok men har varit så infernaliskt trött efter allt som varit plus att det är mycket tankar som far. Tror jag är påväg in i en 40årskris...:) Vinterkläder till barnen är tack och lov avklarade. Jag tror jag får leva på gamla "meriter" åt mig själv i år för jag orkar inte tänka igenom vad jag egentligen behöver. Ha en skön vecka! Kram Sofia

Ocean showroom sa...

Jag tror att Wilma kommer i sina skor även i år men däremot overall måste jag köpa ny! Fint det blev med svart stjärna! Ha en fin kväll. Kram alexandra

Engelska Villan sa...

Hej där!
Didriksson är en favvo!
Jag avskyr den här kommande årstiden! Både dyrt, kallt och krångligt med alla vinterkläder. Men gissa om jag blev förvånad när min man åkte till Stadium med barnen, när han var ledig i tisdags, för att köpa vinterkläder till dem!! Jag slapp det alltså! :)
Den lilla kan ju som tur är ärva av den stora.
Ha en bra vecka, vännen!!
Kram Anna

Grodmamman sa...

Vi blev klara förra helgen och det är så skönt!:)
Snygga kläder du köpt till dig och barnen!
Kram

VITA NYANSER sa...

Men så härligt att vara klar med det. Här har jag inte koll på vad som finns, får kolla upp det, här är en som är ute i sista minuten! Superfina saker som du har hittat. Vad kul med 2 jackor till dig själv! Snyggt målat med svart stjärna, så smakfullt!

Kram L-L

♥ Fyra årstider sa...

Här har vi både vinterskor och kläder kvar..fy vad det kommer bli dyrt.
Kram Lotta

Annas Lycka sa...

Jag är rätt klar! Den du!!

Färdig med den minsta men de större behöver skor stövlar...Själv skulle jag behöva en vardagsjacka....SÅ trist tycker jag!!!

Har du en skön vecka framför dig eller är det tjockt?? Här är det vad jag kan se nu en medel vecka..föräldramöte, atp, och träningar. Men har en liten fundering på att dra ner på mina arbetstider...jobbar över 100% som det är nu och det känns som om jag inte riktigt fixar det..Käner mig lite utarbetad och allmänt trött...Får se om det blir så men jag har iallafall satt tanken i rullning...

Ha en alldeles underbar vecka min sköna! Kram Anna

Jannicke sa...

Flotte vibterklær! Likte spesielt godt den hvite jakken din!

Ja, sofavalg er vanskelig.. men det blir nok den mørkeste varianten ;o)
Fornuften seiret denne gangen.
Klem til deg, Anne!

Lauras gård sa...

Jag var till stan i går och köpte vinterskor till två av tjejerna. 850 kr/st!!! Men det går ju inte att snåla på vinterkläder. De får ju inte frysa om fossingarna... Kram Stina

Unknown sa...

Så mye fint dere har kjøpt! Da kan vinteren bare komme:)

Ha en fin ny uke:)

Klem Linda

Interiør 63º N sa...

Hei igjen Anne :O)
Huff, nei jeg har ikke tenkt tanken engang på at det ikke er lenge til vinteren kommer.....vil nyte høsten (nyte og nyte fru Blom, det regner jo nesten hver dag!!!) lengst mulig......men må vel snart begynne å tenke i de baner, desverre ;O(

Masse nydelig i forrige innlegg også :O)

Ønsker deg en herlig uke :O)

Klem Kirsti

Fröken Tindra sa...

Jag har inte ens börjat tänka vinter och höst ännu... Blir lika överraskad varje år. ;0)
Kram!

alegni sa...

oj nej, jag har inte ens hunnit tänka så långt ännu. vill du bli vår personal shopper?
kram
ingela

Malin sa...

Hej, vilken inspirerande blogg du har precis i min smak, jag återkommer absolut....:-) kram Malin

I mitt hjärtehem sa...

Här har det också börjat inhandlas...oj vad mycket det blir med tre barn :0) och mycket är ju redan slut. Beställde precis en overall till lilltjejen via nätet och nu ska jag ge mig iväg och fixa didriksonjacka till storatjejen...puh!

kram åsa

Anne sa...

Hej!

Så skönt att ni är "vinterklara" jag är låååångt ifrån klar och behöver både nya mössa, jacka och skor... usch, usch, alltid sista minuten är jag :)

Vad tråkigt med eran lilla tjej som har sjukdomsproblem. Man lider så med sina älskade små djur och önskar att man kunde göra allt för dem.
Man får försöka njuta av all den tid man har med dem, oavsett hur lång eller kort den tiden blir.

Min gamla dvärgschnauzer dog bara 4 år gammal svårt plågad av många olika sjukdomar... minnena kommer tveklöst tillbaka då man återigen har en liten hund som blir sjuk i unga år.

Kram Anne

LoveinH sa...

Hej!

Vad kul att du hittat så mycket nytt! Själva tillhör vi dem som är ute i sista sekund.

Ha det gott/H

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack för din hälsning. Ser att ni handlat kläder, blir ju mycket på en gång, höst och vår. Våren är ju lite enklare. Och köp dig ett par Hunterstövlar, dom är jättesköna, det kommer du inte ångra.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Fröken Fräken sa...

Jag förtränger ju vintern in i det sista så jag köper inte vinterkläder förrän jag absolut måste! Men förra vintern köpte jag en underbar duffelkappa så den tänker jag håla fast vid nu också!

Jodå, det är så lätt att låta bli att se Idol, man låter bara bli att slå på tv:en... ;-)

Husbysjutolfts sa...

Ja jag handlar ju mest till barnen, som växer ur sina varje år.
Men jag orkar inte springa i butiker jag klickar hem dem på internet.;-)

uteungar.se
dem gillar jag har massa fint.
Men visst är det roligare att handla till våren, nu går ju allt till ytterkläder, till våren kan man ju unna sig en ny klänning till sig själv.

Ha de gott.