fredag, oktober 9

Jag tror att.....

Slattefors Herrgård

Starkt solljus



Vill inte vara med på bild

Okej då.......



Det bara finns fredagar och måndagar, känns så i alla fall. Har varit i skogen i dag eller rättare sagt på fälten. Har testat mitt 70-200 mm objektiv. Använder det nästan aldrig. Tyvärr var det väldigt starkt solljus idag. Det är ett fantastiskt objektiv kan t o m jag säga som inte har någon större erfarenhet av varken kameror eller tillbehör. Hm, men jag är medveten om att jag har en riktigt bra kamera. Skulle behöva en kurs med mina objektiv.....
Som ni kanske har förstått så avgudar jag min kära "dotter" på 4 ben, hårig och svans. Min Gordon är fantastisk på alla sätt och vis. Lyder fantastiskt bra trots att detta är min första hund. Jag tycker att jag har lyckats skapligt med henne. Min stora sorg med henne är att hon har Atopi, allergi ( detta håller vi i schack med en spruta varje månad) och Dysplasi, dåliga höfter med pålagringar. Hon är tyvärr bara 3 1/5 år och jag kan inte tänka mig ett liv utan henne. Tyvärr kommer vi ju antagligen inte få behålla henne så länge utan vi har sagt att hon får röra sig i sitt tempo och njuta av sitt liv. Ha en skön fredag.....Nu skall jag ha lite bubbel.
Kram Anne




18 kommentarer:

karola sa...

trevliga bilder :)

Jannicke sa...

Åhh,
dette var nydelige bilder!!
Din datter er en flott hund,
så leit at hun har så mange plager..
Men det ser ut som at hun har et godt liv - til tross for dette..

God fredag, Anne!

Klem J.

Jorid + NOE Blog sa...

Hei Anne!
Så flotte bilder :-D
Innom for å ønske deg en flott helg!

Klem Jorid

Aratorps Lena sa...

Gokväll! Härliga bilder! Och ja, den verkar OK din kamera... Jag har varit på väg till kamera affären i flera månader, men får inte tummen ur... Kom precis hem, har insett att jag har slut på rötjutet. Får bli rosé igen. Ha en go kväll. Kram;)

Aratorps Lena sa...

Glömde säga att du har en fantastiskt vacker hund. Förstår att hon lindar dig kring tassen... Kram igen

Linruz sa...

Hmm Anne vad du läskas!! Jag är ju inget avis *elr*
Underbara bilder på dotterna din. Måste få träffa henne någon dag.
Nu väntar killarna på fredagsmyset så det är bäst att jag fixar det.
Kram kram Lina

Jessica sa...

Vilken goding hon är, din fyrbente vän. Ser ut som hon uppskattade er promenad :)

Ha en riktigt skön helg,
kram
Jessica

Hemmalycka sa...

Hej Anne, du har verkligen en känsla för hög klass. Bubbel för jämnan, helt rätt man ska njuta av livet medans man kan. Jag gör så gott jag kan ;))). Hon är sååå söt din dotter och det är beklagligt att hon inte mår så bra men ni ser ut att ha haft en underbar dag tillsammans och jag hoppas för din skull att hon får ett långt liv.
Kram Åsa

Smultronlycka sa...

Hej Anne!
Så härliga bilder!!
Vad kul att ha en så bra kamera!
Skulle gärna vilja ha en fin kamera med objektiv..
Hoppas tomten kommer med en ;)
Hon är så ståtlig din dotter :)
Hoppas du får en fin helg vännen!
Kram kram!

Ocean showroom sa...

En riktigt god helg till dig också, Anne! Själv ska jag njuta av ett glas rödvin. kram alexandra

Ocean showroom sa...

Tror jeg skal ta et fotokurs hos deg jeg, Anne! Du er bare sååå bra på å fotografere!
Hunden din er helskjønn:) Er selv vokst opp med hund, men har ingen selv nå. Holder mer enn nok med en 2- og en 4-åring for øyeblikket:) Men når jeg flytter inn i drømmehuset med den enorme tomten (når enn det blir, hihi) da skal jeg også ha hund! Ha en finfin kveld!
Klem, Lene

Lauras gård sa...

Härliga bilder! Jag gillar särskilt den då hunden springer så öronen fladdrar! Hon är en riktig snygging! Vad trist är hon inte är helt bra. Det är det värsta med djur, om de blir sjuka. Vi miste en hund för fyra år sedan. Hon blev överkörd i vår by och vi hittade henne dagen efter utanför byn. Han som körde på henne hade slängt henne i diket. Jag mår fortfarande dåligt över det! Men det är underbart med djur då de mår bra och är glada. Går man upp i skogen kan man nästan se ett stort leende på hunden. Hoppas att er hund kan hänga med många år till och inte ha för mycket känningar av sina sjukdommar. Kram Stina

Annas Lycka sa...

Härliga bilder!! Klart du skall ha lite bubbel....Det är ju fredag!!

Hoppas att du får en skön helg...Själv skall jag träna Afro !!! imorgon....Undra vad det är!!

Grodmamman sa...

Vilka härliga bilder på din "dotter"! Tråkigt att hon inte är helt frisk.
Ha en härlig fredag!:)
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Ätligen Ann..jag vet ju att du kan!! Fortsätt fota nu med din kamera..UNDERBARA bilder på din dotter. Längtar att vi ska ses!!
Kram Lotta

Signe 1 sa...

Tjoho! Puhh nu är discot avklarat, finally;-)!! Fina bilder och sååå fin hund, den 20:e nov får jag träffa henne!! Kramen Sofia

Anne sa...

Hej!
Hon är så fin din dotter!!!
Tråkigt med hennes sjukdomar...men bra att det finns viss behandling att få så att ni får ha henne kvar så länge det går.

Jag har också ett 70-200 objektiv som jag nästan aldrig använder... har ett nytt älsklingsobjektiv - ett 17-70 med macro 1:2.8 med vidvinkel som är kanonbra!
Borde gentligen ta en kurs jag med, eller i alla fall läsa en instruktionsbok...hi, hi... men man lär sig ju ändå med tiden :)

Kram Anne

alegni sa...

vad trist att vovsingen inte är frisk, men hon ser ändå ut att njuta av livet fullt ut. hoppas ni får ha henne länge än!
ha en mysig lördagsafton!
kram
ingela