lördag, oktober 10

Om ni har typ 18 miljoner till övers.....

Så är detta något för er http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/439380. Det är definitivt inte min stil i möblering men måste ändå erkänna att vissa delar är smakfullt möblerade. Skulle annars gärna vilja ha gården "plain " med lite ändringar här och där. Märks det att jag har bloggtorka idag eller? Har varit hos min kära vän Evaá som själv har ett sådant fantastiskt hem, som jag hellre skulle vilja ha än detta. Japp Evaá idag kom ditt namn med....Hon tyckte att jag skulle blogga om detta idag och även nämna att det är en artikel i septembers nummer "Gods och gårdar" (tror jag den heter) om denna familj som bor här och skall sälja. Hm undrar var dom skall bo istället???? Idag har det inte blivit så många knopp, har grattat min lilla mamma som fyller 68 år idag. Grattis mamma!!!!!! Ikväll skall jag blogga, titta in hos er och se vad ni har haft för er....


Kram Anne

14 kommentarer:

Linruz sa...

Ingår det en stäerska med?? Annars skulle jag nog inte vilja ha det.....oj oj vad det får plats många dammrättor på ett sådant ställe.;)

Här blir det bloggande med i kväll. John och Anton kollar fotbollen och det klarar jag mig utan.
Lördags kram till dig från mig

VITA NYANSER sa...

Vilket underbart hus! Ja, nog skulle jag kunna flytta in där allt = )!!! Vilka är det som har det så fint tro?

Jag kikade in till dig igår, men var på väg... Vilka underbara bilder på vovven, sista bilden var så läcker! Du får njuta medan hon finns hos er och hoppas att hon får vara med er länge, trots sina krämpor!

Vad kul att ha bra grejer att kunna fota med. Jag ska köpa ett objektiv och hoppas kunna få tag på något sånt som du har. Vill du ha lite mer kött på benen vad gäller bländare, slutartid och ISO-tal så kolla in den här sidan: http://www.fotonord.se/fotokurs.html Men du tar redan underbart fina bilder!

Sitter och bloggar och lyssnar på fotbollen.

Ha en bra lördag!
Kram L-L

Ocean showroom sa...

Wow! For et gods! Bittelitt for dyrt kanskje, men...;)
Så mange store herlige rom, og vinkjeller bør man jo selvfølgelig ha:)
Ha en fortsatt fin kveld, Anne!
Klem, Lene

Jannicke sa...

..wow,
for et hus!! Herskapelig :o)
Likte kjøkkenet veldig godt! DEN nydelige kranen!!

Bloggtørke har vi alle en gang i blandt :o)

Ha en fin helg videre :o)

Klem J.

Grodmamman sa...

Ha inte dåligt samvete för dina kort! Har en rejäl hög i klädkammaren som ska in i album också. Nu ville jag ha in bröllopskorten, så kanske jag kan få in resten sedan också!:)
Kram

Mitt smultronställe sa...

Hej!!

Ha ha den fick jag på mailen av min sambo för några veckor sedan..
Han hade hittat ett sommarställe åt oss....

Har du sett bilderna inne i huset, helt otroliga!!

Hoppas du får en bra söndag!!
Kram kram.

Annas Lycka sa...

Kära nån!! Ja varför inte...lite ändringar är o där så....

Skönt att inte göra så mycket ibland du. Jag har tokstädat vår tvättstuga, tränat afro, städat igen och tycker att jag vart SÅ duktig!!!

Imorgon blir det lugnare men skall hinna med ett bodypump pass om jag inte har för mycket träningsvärk efter idag. Jobbigt ibörjan när man börjar träna....värker lite här och där. Men jag behöver verkligen det så det är bara att härda ut...man mår riktigt bra av att göra det!!
Tränar du ?! Vad??

Nu blir det snart bingen för tanten här...lite trött är jag allt. Ny dag imorgon Anne!! Kramar till dig sötnos. Anna

Ingmarie sa...

Detta citat har jag tagit till mig,tänk att dricka stjärnor!Har besökt detta distrikt några gånger o det är osannorligt vackert o mycket intressant.
Tror INTE jag får ihop 18 miljoner till försäljningsdagen...men det är ingen fara jag trivs utmärkt med det jag har!

En mycket trevlig blogg!

Lauras gård sa...

Vilket hus!!! Inte direkt min smak, men himla läckert ändå. Tycker det var så många stilar i huset både orientaliskt och lantligt... Gårdsbilden var i alla fall väldigt fin med kullersten. Nej, jag bor nog hellre kvar i det här renoveringsobjektet... Kram Stina

alegni sa...

jisses, vilket ställe! nä, jag skulle nog inte vilja flytta in där jag heller. de har nog inte hört eller insett uttrycket less is more i det där hushållet ;)
kram
ingela

Signe 1 sa...

Ojoj vilket hus:-)! Jajamen, du och Lina som står med skylten i högsta hugg med texten 'Heja Sofia', det vore väl nåt?;-) Närååå, jag bara skojar, haha, usch jag vet inte vad jag har gett mig in på men en utmaning ska det bli iallafall...kramis S!

Marita sa...

jaaa, skulle man väl kunna tänka sig att bo där. Men inte vill jag ta över alla dessa pråliga möbler inte! Men hör ni, fy attan för att städa allt det där!!!! Hu!
Jag kan absolut tänka mig att duka upp ett trevligt julbord i den vackra matsalen, med en jättegran ihomhus... mmmmm funkar för mig!
Eller en underbar sommarfest på den vackra innegården...
kram, Marita

Fröken Fräken sa...

Pust! OM jag någon gång skulle få 18 miljoner över, så tror jag inte att det blir ett sådant hus... det var liksom bara för mycket!!
Köper jag någon gång hus vill jag ha ett sådant som jag kan renovera och få i min stil...

♥ Fyra årstider sa...

Har du inte hittat hus ännu..ler. Du får komma och flytta in till mig snart. Snart är det middag.
Kram Lotta