onsdag, oktober 7

Tips???

Randigt från Nyblom & Kollén eller......

Blommigt från Ikea ???

Nytt överkast " Anna O" för att skydda min
soffa från solen, är så trött på mina plädar

Inga världproblem direkt men eftersom jag vet att ni där ute är så duktiga så vill jag bara ha ett litet tips. Och vem skall jag fråga om inte er!!!! I mina 4 vita fåtöljer har jag köpt kuddar med siffror på från Day...Känns lite litet med 40x40 och då vill jag ha en till i samma storlek så att det blir 2 kuddar i varje. Min fråga till alla er duktiga skall jag ha 2 blommiga och 2 randiga så att det blir en med siffra och en randig i en och nästa en siffra och en blommig? Eller skall jag bara ha samma, känns lite tråkigt för det kan vara lite fint att blanda. Förslag? Eller om ni vet något annat tyg som passar till mina sifferkuddar. Går här och tittar på mina fåtöljer med tygprover och kan förstås inte bestämma mig. Nu har jag äntligen fått tummen ur och tog bort mina plädar, 3 st från min soffa. Den står vid fönstret så det är väldigt lätt att den blir solblekt. Nu har jag köpt ett överkast från Anna O. Inköpt på stromgatan4 i Linköping. Stort 265x265 så att det täcker soffan när det är sol.
Kram Anne

22 kommentarer:

alegni sa...

jag tycker absolut du ska blanda. annars tröttnar du alltför fort om ditt huvud funkar ens en aning som mitt :)
grattis till stolarna - äntligen! de är verkligen to-die-for.
kram
ingela

Hemmalycka sa...

Jag tycker det randiga passar bäst till till sifferkuddarna.
Hoppas du får en fortsatt trevlig kväll.
Kram Åsa

Hem och Lycka sa...

Jag hade kört på det randiga, blir jättesnyggt till siffrorna!

kram

MITT VITA HUS sa...

Randiga:) överkastet var superfint, gillar paisly mönstret på dom:) Hoppas snoreriet har blivit bättre:) Kram Mia

Ocean showroom sa...

Stripete helt klart:)
Putene med tall er kjempefine, har sett lenge på dem selv, men nå får det være bra med puter her, for en stund iallefall:)

Ha en finfin kveld!
Klem, Lene

Fröken Fräken sa...

Helst skulle jag se rummet i sin helhet innan jag fattar ett sådant avgörande beslut ;-) Spontant säger jag det randiga, men det vore lite kul med något mönster till så att det inte blir för "matchat".

Signe 1 sa...

Hmmm vilka kluriga frågor du ställer, hihi. Jag har ju sett rummet live, så jag säger nog det randiga! Skulle bli kanoners i ert fina rum:-) Kramen på sig!

Anonym sa...

För mig var detta inget svårt val, utan det föll på de randiga.... kanske du kan ha de blommiga i sovrummet?

You got m@il baby!

Kramen L

Ocean showroom sa...

Trevlig kväll, Anne! Det randiga från Nyblom & Kollen tycker jag! Kuddarna från day står på min önskelista till verandan. Har en svart/vit period nu1 :-) Kram alexandra

Bella sa...

Tycker du ska köra på det randiga tror det kommer göra sig bäst till dina sifferkuddar :)

Såg i ditt förra inlägg att du ÄNTLIGEN fått dina stolar, jippi!!!
De är såååå snygga!

Ha det gott

Kramar Bella

Femtio vita kvadrat... sa...

blanda blanda blanda:)

Smultronlycka sa...

Å vad svårt..
Tycker nog det randiga bara.
Men det blommiga tyget är så snyggt också ;)
Du undrade om hur jag undviker kanter runt bokstäverna på stämplarna..
Jo det är så pillrigt men jag torkar bort färgen runt om själva bokstaven med tops och papper.
Lite tålamods krävande bara..men men..
Ha en toppen bra fortsättning på veckan!
Kram kram!

Aratorps Lena sa...

Jag skulle tagit det randiga som passar bäst till både överkastet och kuddarna. Inte blanda... Och så skulle jag gjort de randiga lite större. 45x45 eller 50x50, kanske med en liten "vinge" runt. Sån är jag! Kramis!

VITA NYANSER sa...

Hej vännen!

Jag kom på att jag inte la någon kommentar till dig igår. Jag blev lika velig jag när jag såg tygerna. FÖrsta tanken var att det randiga skulle vara så snyggt. Men sen kollade jag igen och det blommiga är ju superfint det med, så därför tänkte jag att jag skriver till dig sen när jag tänkt klart = ). Velpottan (jag) kan inte vara till hjälp!!! Superfina tyger iallafall!

Ha en skön tordag!
Kram L-L

Sabina sa...

Det randiga gillar jag och det tycker jag passar superfint ihop med siffrorna!
Kram Sabina

Helenas loggbok sa...

Hej Vännen!
Abolut det randiga. Det passar bäst i ditt rum och med övriga huset. Håller med "Aratorp" om att göra dem lite större! Visst är det bra att kunna fråga på bloggen vad andra tycker. Nu undrar jag över vad ni har er TV på. Vi ska köpa ny TV och jag vet inte hur jag ska få till det i TV-rummet.

Ha det bra!
Kramar
Helena

Anonym sa...

Ha, ha...vad kul!! Det blev alltså Tolix stolar till slut. Skam den som ger sig. Jag har fortfarande bara en endaste tolix stol hemma men fler blir det i framtiden någon gång...
Perfekt med IKEA dynorna till, jag har dom oxå hemma.

Kram Anna

Ocean showroom sa...

Hej igen Anne! Kan jag få fr¨ga var i Stockholm du köpte Day kuddarna? Ha en fin dag. Kram alexandra

himmel och hav sa...

Jag tycker absolut att du kan blanda. De var två supersnygga tyger ju! Vart har du köpt kuddarna från Day? Älskar deras kuddar!
Kram Veronica

Ocean showroom sa...

Grrrr...de var slut både på Mathilde och NK. De som jag ville ha: 2, 4 och Love. Men tuuusen tack för snabbt svar kära du! Om du ser dem någon annanstans så säg gärna pip! ;-) Kram alexandra

Sussi sa...

Randig och siffror föll mig i smaken bäst. Sifferkudden var verkligen skitsnygg!! Vart finns dom?

Jenny sa...

Hej Anne!
Vilket tjusigt överkast!!

Tycker helt klart att du ska blanda jag:)

Ha en skön kväll!

Kram Jenny