tisdag, oktober 20

Two more to go...


2 ostrukna kuddar


Alltså symaskinen och jag är inte dom bästa kompisarna .......Sydde mycket förut, kanske för en sisådär 12-13 år sedan innan jag fick barn. Sen har det bara dalat neråt, lagts på hög tills jag har tröttnat att se denna hög som sedan har åkt i soptunnan. Har nu lyckats åstadkomma 2 kuddar av 4. Nu behöver jag ju inte avslöja att jag googlade och skrev ut ingående med bilder och allt hur jag skulle göra. Suck, det är verkligen inget kul att sy.....Svor till maken och sa att det är inte värt tiden jag lägger ner, lämnar bort det nästa gång. Men jag skall få ihop 2 till....
Hoppas att ni har en skön regnig tisdag. Nu skall jag upp och förhöra spanska..Om jag kan spanska? Inte ett ord men igår kände jag mig duktig, una rata= en råtta osv.....
Kram Anne

25 kommentarer:

Sassa sa...

Du är ju hur duktig som helst!!!
Så fin kombinationen blev.
Tråkigt med hjärtat, som tur var hade jag ett till likadant!
Roligt om du kommer på lördag!!
Kram från Sassa

Helenas loggbok sa...

Hej Vännen!
Åh vad du är duktig som orkar ta tag i att sy. Jag sydde oxå mycket förr, kläder och allt möjligt. Nu är det bara jobbigt!

Ha, ha, vad kul att förhöra spanska! Jag förhör franska utan att kunna speciellt mycket. Wilma läser franska varje dag så de har redan kommit en bra bit. Fattar inte att hon har lyckats med att få betyg 7 av 7 i franska. Det är ju så svårt!
Ha en skön kväll!
Kram
Helena

Grodmamman sa...

Kuddarna ser jätte fina ut!
Har också googlat på mönster när jag ska sy kuddar!:)
Kram

alegni sa...

jag vet precis vad du talar om. det låter nämligen lite som mitt förhållande till symaskinen det där... fasligt snygga kuddar blir det hur som helst!
kram
ingela

Linruz sa...

Vännen du är allt för hård mot dig själv.
Kuddarna se super fina ut och ser ut att va sydda av värsta proffset...
Ojoj antar att läxorna blir svårare och svårare. Här har det varit diktläsning och enkla mattetal.
Kram på dig. Lina

himmel och hav sa...

Håller med! Det är bara jobbigt att sy! Köper jag nåt nytt så vill jag piffa med det direkt! Men det ser bra ut, bara 2 kvar...
Kram Veronica

Ocean showroom sa...

Det där blir fint!! :-) Jag har ringt runt som en galning idag! har fått ett napp (kudde med nr2) men har några nummer kvar att ringa imorgon! Håll tummarna!! Hasta luego! :-) Alexandra

MITT VITA HUS sa...

Åh vad fina dom blir:) Kanske man får se dem live soon;) Kram Mia

Annas Lycka sa...

Hahaha duktiga du!!

Snygga är dom dina kuddar om det kan motivera dig.....Kanske inte....Men härda ut, du är så stolt efteråt eller hur????


Kramar

According to Nicky sa...

Det är slutresultatet som räknas! :)Dom blev ju hur fina som helst och vilka snygga tyger du har valt! :)

Ha en mysig kväll! Kram/Nicky :)

Interiør 63º N sa...

Bra det ikke bare er jeg som har ett slikt forhold til symaskinen min da ;O) Den står der bare og gjør narr av meg på en måte :O(
Uff, nei jeg kjøper heller ferdig sydd jeg :O)

Ha en fortsatt trivelig tirsdag

Klem Kirsti

Jessica sa...

Kuddarna ser ju jättefina ut! =)
Önskar jag själv hade en symaskin... Men det är rätt så skönt att lägga alla "beställningarna" hos mamma som är duktig på att sy.

Kram ♥
Jessica

Signe 1 sa...

hohoho vännen! du är så himla duktig och pysslig!!:-) kuddarna är jättefina! nu är det desperata...yes!!:-) kramen!

Ulrika sa...

Hej hej, har hittat hit gm L-L:s sida.
Kikar runt på MÅNGA inredningsbloggar, det är himla kul kvällsnöje! Tycker din blogg är SÅ FIN OCH MYSIG, alltid fräscha bilder :-)


Kram från Ulrika i Sandviken

Anna-Malin sa...

Superfina kuddar, mmmmm...
I Like...svart & vit fantast som jag är =)
Funderar på svart/vit randiga gardiner i sovrummet, men är lite rädd att de ska skära sig med tapeten....ja, vi får se.
Jag tycker du är duktig som syr!

Kram
A-M

Signe 1 sa...

Jajamen, jag ska in till stan imorrn och luncha med en kompis, har tagit semester:-). Vad vill du ha hjälp med vännen? CE?;-)

Tulipa sa...

Vad duktig du är!
Jag är inte vän med nål och tråd, inget tålamod heller...hmmm..

Kram Mariette

Hemmalycka sa...

Snyggish kuddar, vad duktig du är.
Kram Åsa

♥ Fyra årstider sa...

Hej min lilla una rata :-) Du kan få fortsätta sy till mig med..vill ha en gardin till tvrum på övervåning *ler*. Är sugen på att åka till Unnerstad och köpa zinkhus..har sett ett lite större där..men den tiden finns väl inte
Kram Lotta

VITA NYANSER sa...

Det där ser ju jättefint ut = ). Du kan ju! Du kan ju t.o.m lite spanska. Jag har läst det förut, men tyvärr kan jag inte mycket nu, synd för det är ett mysigt språk tycker jag.

Lycka till med dina kuddar!
kram L-L

Bella sa...

Hej hej!

Vad duktig du är som syr egna kuddar, de ser jättefina ut!!

Sydde en del när jag bar yngre och bodde hemma hos föräädrar, men nu blir det inget, tyvärr...

Kul med spanska, kan inte språket, men skulle vilja lära mig det så en kvällskurs i framtiden, kanske...

Hoppas du haft en bra dag

Kramar Bella

Stjärnor & Champagne sa...

Tack snälla Ulrika, vad glad jag blir. L-L är en fantastisk bloggvän. Du är alltid välkommen in till mig...

Kram Anne

Sussi sa...

Tycker inte heller om att sy, har en pappa som är jätte duktig så det brukar bli han som får avsluta mina projekt ;-)

Kuddarna ser fina ut!

/Sussi

StrandviksVillan sa...

OOH, det där mittersta småblommiga tyget skulle jag vilja ha!! Undrar om jag kunde få tag i det (i Finland alltså)?

Jag älskar att sy, även om det ibland går lång tid emellan. Däremot kan jag absolut ingenting om virkning och stickning...

StrandviksVillan sa...

Hej igen!
Tyckte nog att tyget såg bekant ut, men var inte säker! Tjohoo, då kan jag kanske få tag i det ändå :)