söndag, oktober 25

Snusksoffa, ja eller nej?



Maken köpte en härlig pläd igår....Inslagen med detta band som finaste julklappen. Till vår nya soffa till källaren. Ni kan inte tro det men vi har en snusksoffa i källaren hihi. Maken har sagt att han vill inte bära upp den i dagsljus!!! Näe så äcklig är den faktiskt inte. Men en soffa där hunden har tillträde( OBS, den enda hon får vara i) , där alla killar som invarderar vårat hus sitter i kan inte bli mer än "ganska" snuskig eller hur? Nu kommer det en ny v.52. Går och funderar på om jag skall ha en till pläd som denna? Den är verkligen jättemysig. Vi får se om soffan kommer upp i dagsljus eller när det är mörkt.....Jag har faktiskt försökt att använda min fina blixt idag, så trist som det är ute behövs det. Jag har varit på en liten fikabloggträff med Lina och Sofia. Sofia var på väg hem till Örebro så vi lyckades få in en fika. Vi hamnade på Nordik och avslut med Ikea. Hoppas du körde lugnt hem Sofia?

Kram Anne

25 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Anne!
Vilken fin pläd din make kom hem med, han har bra smak, precis som sin fru;)

Snusksoffa, hihi!
Vad är det för ny soffa ni beställt?

Vad kul med fika med Lina o Sofia!

kram jenny

Signe 1 sa...

Soffan ni beställt är superfin:-) Tack för idag kära vän, supermysigt!! Jag säger bara Nordik...suck *vill ha allt*!!;-)Det gick finfint att köra hem, nu kraschar jag snart i soffan. Kraam Sofia

Anne sa...

Åh vilken FIN pläd!!!!
Vart har han köpt den??
Skulle passa perfekt i vårat vardagsrum - fick köp begär på en gång :)

Kram Anne

Aratorps Lena sa...

Såklart man ska ha en snusksoffa! Med en massa killar, vovve och lite hångel så är det ju inte dumt... Fin pläd förresten! Han kan han! Vad blev det för ny soffa? Jag har ju ögonen på en Howard (tråkig?) Kramis!

promenader på landet sa...

Vilken jättefin pläd och vad kul med en liten bloggträff! Ha det så bra i veckan! Kram Maria

Ocean showroom sa...

Mysigt med en bloggträff och en liten interiörtur! :-) Pläden ser fin ut. Nu ska jag ligga på vår soffa och se på film. Kramkram

himmel och hav sa...

Superfin pläd!!!
Du har fått mail...
Kram Veronica

Bella sa...

Ååh, vilken pläd och så snyggt paketerad!!

Håller tummarna för att du kommer bli nöjd med er nya soffan, inte visste jag att Anne hade en snusksoff ;)

Läste i ditt förra inlägg att det var upp och ner igen med allt, varför?? Önskar så att de i din omgivning som beter som småbarn kunde växa upp, om inte annat för din skull..

Ta hand om dig!!

Många kramar Bella

Två systrar sa...

Hur får man en karl att shoppa så där fina saker??? och underkläder???? Om min man fick bestämma skulle hemmet typ vara tomt och jag helst utan underkläder men vår segelbåt och hans lilla "frigga" (officersmäss som han tror att det är....för det måste man ha hemma också inte bara på jobbet)vara pimpat till max. Han kan gå igång på en tamp eller en dykpryl för flera tusen. Vill också ha filt med underbar rosett..Lyckliga du ;-) Kram M

Fröken Fräken sa...

Det kan ju faktiskt vara bra att ha en soffa som är mer "tillåtande".. med ett gäng grabbar så känns inte vitt tyg som det bästa alternativet ;-)

Linruz sa...

Underbar pläd!
ack för i dag det var lite trevlit som alltid!
Grämmer mig över de glömda blommorna bara...fniss!
Kram Lina

Tulipa sa...

Hej Anne!
Hoppas allt är väl och att de elaka tungorna (?) vilar...

(Jag läste gårdagens inlägg nu.)

Vad roligt det lät med bloggfika, vänner och prat kan liva upp en grå höstdag!

Och ny soffa...det låter inte dumt heller!!!

Kraam!

Huset vid ån sa...

Pläden ser ju jättefin o mysig ut....Känner igen det där med vovven i soffan! Våran cesar har lagt beslag på hela Divanen numera! Han gillar den bättre än sin hundsäng.....Visst är dom goa....Suck!o Fniss! Önskar dig en bra vecka! Många Kramar Therese

Nilla Q sa...

Vilken jättefin pläd. Och vad mycket det gör när något är så fint paketerat. Dessutom är det ju så kul med överraskningar! Blir lite avundsjuk..

Kram Pernilla

VITA NYANSER sa...

Vad kul att du har plockat fram din blixt, vad glad jag blir att jag har kunnat tipsa...= )! Du, om du kommer på något trix för fina bilder så berätta, det här är ju så svårt. Jag vill ha VITA bilder när jag fotar, men de blir så gråa, suck. Vad kul med en kurs!!! Åh, skulle med vilja gå en till, men fotografen jag gick hos sa att det bara är att träna på, hon skulle höra av sig om hon fixade någon fortsättning... Jag skulle vilja ha en där man fotar och kollar in bilderna efteråt tillsammans med ett proffs.

Vad kul med en ny soffa! Men stackars vovven då, var ska han ligga dåååå? SNygg pläd!!! Han är ju så bra...= )!

Vad kul med en fika!

Ha det superbra!
Stor kram L-L

Sassa sa...

Timmen är sen, och en liten snusksoffa har vi alla haft eller har !!
Alla pratar om Howardsoffor, de är verkligen snygga, men nu är de snart allas egendom och då blir det inte så kul, precis som Ektorp!!
Vad har du valt??
Ha det bra !! Kram, kram från Sassa

VITA NYANSER sa...

Egentligen är det inte svårt med bländare, slutartid och ISO, men sen att få till det i fotofraferandet...hm...

Jag kan skicka en snabbmanual hur man ska tänka, inte svårt, bara träning. Mailar någon dag = )!

Go´natt, tänk att det är så svårt att komma i säng i tid. Mina grannar mittemot 2 familjer, de fruarna som jag var på frukost med idag, de lägger sig TIDIGT och jag blir alltid sist! Ena familjen släcker 21.30, den andra 22.00 senast. Och här...hm, nu ska jag i säng!

Kram L-L

Lotta sa...

Hej!
Vilken man, han kan han. Den pläden "me like".
Men voffsingen vad säger han när det kommer en ny soffa...
Ska bli spännande att se vilken soffa det blir.
Du verkar ha riktigt god smak så den är säker skit snygg!
Önskar dig en bra start på veckan
Kram Lotta

alegni sa...

så mysig pläden ser ut! vet du, anne, jag har svårt att tro att det finns något är snuskigt hos er :)
så tråkigt med det du skrev om i förra inlägget. jag önskar folk kunde mind their own business.
kram
ingela

Karna sa...

Da er dere flinke som bare gir hunden lov til å være i en sofa, her hopper de fra stol til stol...sukk....

Casa del Caos sa...

Men du, vilken fin pläd! Jättemysig! Var är den köpt?
Jaså, ni har en snusksoffa... Hahahaa! Vår hund får inte vara i sofforna så han har kommit på en annan lösning: han sover i syskonvagnens varukorg! Knashund!
Ha det gott!
Kram, Annica.

♥ Fyra årstider sa...

Finns väl inget snusk hos dig i ditt vackra hem..mer än i sänghalmen då *ler*.

Jag pyntar inte förrän 1 a advent...så var lugn ni kommer INTE mötas av tomytar hemma hos mig *ler*
Kram Lotta

Huset vid ån sa...

Tack för titten....Hoppas att du haft en bra dag! Här har det varit grått o mörkt hela dagen. Det är tur att det finns levande ljus så man kan mysa lite...Må så gott! Kramis Therese

MITT VITA HUS sa...

Pläden ser fin fin ut ju:) Synd att jag tien hann träffa er alla i dag:( Snart ses vi ju igen iofs:) ha det bäst kramen

Lauras gård sa...

Vilken mysig pläd! Här är det hundförbud i alla soffor och sängar. Men jag märker att hunden trotsar förbudet på natten. Man ser ju spår efter dem. Hundhåret sopar hon inte bort efter sig... Sofia ringde och grattade då hon var på väg hem! Kram STina