lördag, oktober 17

Lördag

Underbar bild från Riviera Maison


Hallå alla därute.....Varit hos min frisör idag och blivit blond i hårbotten och klippt topparna. Åh vad man känner sig fin när man går därifrån, nyfönad...Idag tog vi tag i vinden, sakerna flög ut genom fönstret. Grannarna undrade nog vad vi gjorde. Vad skräp man samlar på sig, kläder, leksaker och diverse. Nu finns det mer saker att lämna in på loppis. Här blir det en lugn kväll, lyxa till det med lite oxfilé och potatisgratäng MUMS..
Glöm inte att tävla hos mig
Kram Anne

14 kommentarer:

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Rensa på vinden..! Det låter faktiskt ganska skönt. Dessutom symboliserar ju vinden "framtiden" så där vill man ju inte samla gammalt skräp! :)

Det låter som att ni kommer ha en mysig kväll med god mat!

Ha en fin helg!
Kram Nea

HEMLÄNGTAN sa...

Oxfilé och potatisgratäng...får man komma på besök? Det lät verkligen gott.

Vad duktiga ni varit som har rensat. Så skön känsla efteråt när man är klar.

Ha en underbar lördagskväll.
Kram Jenny

Helenas loggbok sa...

Hej!

Visst är det skönt att rensa?! Blir på något sätt enklare att andas. Vi har rensat garaget och varit på soptippen. Även att vi nyss flyttat blir det massor av grejer som man vill göra sig av med.

Snart kommer svärföräldrarna och då är det extra kul om det är städat in i minsta vrå! Har piffat och ändrat i gästrummet tills de ska komma.

Åh vad gott ni ska äta! Vi ska äta tacos idag, som vi skulle gjort igår igentligen. Imorgon blir det lammstek med potatisgratäng här som föndagsmiddag med goda vänner!
Kramar från Luxemburg

Annas Lycka sa...

Så gott med god mat...blev potatisgratäng här med idag...och gott vin.

Hoppas att du mår bra och att du har en lugn helg. Kramis A

promenader på landet sa...

Visst är det skönt att gå till frissan!! Jag ska klippa och färga på torsdag, längtar!! Ha en skön söndag! Kram Maria

Signe 1 sa...

Men Anne, får jag kömma o käka hos er?;-) Här blir det korv o pommes efter en hel(lyx)dag i sthlm. Puss på dig o ha en lovely kväll! S.

VITA NYANSER sa...

Vad härligt att ha varit hos frissan! Låter som en härlig dag att rensa ut gamla saker, det brukar kännas så rent då.

Jag sitter och myser i soffan med körslaget som sällskap, ett glas rött och det är helt tyst i huset. Övriga i familjen är på bandy, det är stor bandyhelg här i stan, men jag är hemma och tar det lugnt, även om jag vill vara med, men kraften finns inte just nu.

Snart fylls huset med barn och man igen = )!

Jag har förstått att du är som jag. Tur att du tar dig tid till bloggandet, det är ju något bara för sig själv = ).

Ha det bra!
Kram L-L

Ocean showroom sa...

Så herlig å få frisket opp litt på håret, det skulle jeg også ha gjort...
Og ryddet i boden...
Høres ut som deilig lørdagsmat, kos deg!
Klem, Lene

Jenny sa...

Hej nyfriserade Anne!

Vad skönt både att ha varit hos frissan och rensat ut på vinden idag:)

Oxfile o potatisgratäng låter supergott!

Kram Jenny

Linruz sa...

Atti är underbar och sååå duktig. örstår att det måste kännas toppen.
Själv ser jag ut som f***n i håret måste fixa till det i veckan.
Pustar ut i soffan efter ett långpass på jobbet.
Kram Lina

Anne sa...

Nej man vad kul - vi åt också oxfilé med potatisgratäng igår kväll!!!
Och lite bubbel innan maten hade vi förstås :)
(samma namn, samma mat... lika så det förslår!)

Skönt att rensa när det väl är gjort, men tråkigt att ta tag i innan. Va ni är duktiga!

Kram Anne

Grodmamman sa...

Härligt att gå till frissan! Här ska jag tona bort de grå håren igen om en vecka.
Sonen var ute hos sin kusin igår och det slutade med att vi bjöd ut oss själva på tacos hos dem! De stod för lokalen och vi för maten och min andra bror med familj hängde också på. Himla trevligt blev det!:)
Rensa är ju aldrig fel, här får jag mina ryck emellanåt och jag är lika nöjd varje gång det är färdigt.
Kram

Två systrar sa...

ÅÅÅÅ Va gott med skumpa... VILL HA. Får vänta till efter jul... Kram M

Vem är jag.. sa...

Hej hej!

vilket trevligt ställe jag hittade till!

Vilka fina bilder som du har tagit!

kram lisa