söndag, oktober 11

Mörker.....

Hallå alla.....Brr vad ruggigt det har varit idag. Barnen utplacerade och vovven , maken och jag tog en tur till landet för att klippa gräs och ta in lite utemöbler. Annars har det inte hänt så mycket. Vi har avnjutit Hummerpasta, dock ingen hummer i utan räkor och kräftstjärtar, mums...Mina barn älskar skaldjur och det är nog bara 2 år sedan dom började tycka om det. Ja nu är det mörkt tidigt, brrr inte min årstid. Enda fördelen är alla tända ljus....Nu skall vi skriva protokoll, suck och sedan "Ensam mamma söker"...Älskar alla såpor, hihi.


Kram Anne

17 kommentarer:

Jannicke sa...

SÅÅ nydelige lyslykter! Hvilket merke er det??

Klem J.

Ocean showroom sa...

Hadde det ikke vært for alle stearinlys vi kan tenne ville ikke høsten og vinteren vært mye koselig! Fine lykter du har:)
Jeg er og håpløst fortapt i de fleste reality og såpeserier;)
Ha en fin kveld, Anne!
Klem, Lene

Linruz sa...

Ja fy idag har det varit grått hela långa dagen.
Många ljus per dag går det åt nu..
Kram på dig.
Lina

Bella sa...

Ja, nog har det blivit mörk ute, tycker det gått så fort sista veckorna och det blir verkligen mörkt tidigt på kvällarna och det ljusnar ju inte alls lika tidigt på morgen heller...

Hmm.. tur det finns fina ljuslyktor och annat för att göra det mysigt i höstmörkret!!

Ha en skön söndagkväll

Kramar Bella

Annas Lycka sa...

Det är mörkt här med. Men så mysigt med lite tända ljus i hörnen....Undra hur mycket ljus det går åt.....Ha en härlig vecka nu...Vi hörs....Kram vännen min!

Lauras gård sa...

I dag har inte varit något höjdarväder i Uppsala. Jag har kanppt gått utanför dörren... Här tänder vi också ljus så fort vi äter eller fikar. Jag har dock lite klåfingriga barn så jag får vara på min vakt... Ha en skön vecka! Kram Stina

Jenny sa...

Hej Ann!
Vilka fina lyktor!

Har oxå tittat på Ensam mamma söker..visst är det kul med såna program,hihi!

Provade oxå den fina blusen på Lindex men den satt inte så bra på mig..

Ha en jättebra kommande vecka!

Kram Jenny

VITA NYANSER sa...

Låter som en mysig söndag. Ensam mamma söker är så bra... = ), det gillar jag.

Så mysig bild!

Kram L-L

Jorid + NOE Blog sa...

Hei!
Så flotte lykter :-D

Håper dere får en flott kommende uke!
Klem J

Signe 1 sa...

Jajamen, ensam mamma söker här med, annars en seeeg dag, utan nåra utsvävningar!;-) Kramen till dig!

Grodmamman sa...

Nu blir det verkligen mörkare tidigare och tidigare. Ändrar timerarna (?) till våra hall-lampor var och varannan dag!:) Men det är himla mysigt att tända en massa ljus!
Kram

Anonym sa...

Det går åt en del ljus,den här årstiden. Men mys blir det. Fin blogg du har återkommer fler gånger.Mammorna är ett måste en söndag som denna!!
Annica

Anonym sa...

jag håller med, mörkret härjar här nu, men det är sååååå mysigt. Tittade igenom Lexingtons höstkollektion igår och blev lite inspirerad... har beställt katalogerna. Tack för fin inspiration.
Malin

alegni sa...

jaaa, fy för hösten. om det inte var för alla lyktor och den annalkande julen, skulle jag inte stå ut!
kram
ingela

Hem och Lycka sa...

Missar inte heller Ensam mamma söker ;-) Vad fina lyktor, jag har börjat få julstämning!

kram

Isa sa...

Så utrolig fine de kornelysene var!

Ocean showroom sa...

Hej Anne! såg ut som om du hade en mysig kväll. Nu är vi hemma i Norge igen och jag borde städa, damma, tvätta! :-) Men här sitter jag och bloggar...;-) Ha en fin dag! kram alexandra