fredag, maj 1

Får jag fresta.........






Med härliga bilder från den nya boken Sommarens söta. Kom från Adlibris igår på posten.....Underbar bok lite lik Leilas "A piece of cake". Maken har tagit ner alla våra markiser idag, tyget skall bytas. När vi satte upp dom för 11-12 år sedan fick vi gliringar att det inte passade på våra gamla hus. Har inte ångrat en dag att vi satte upp dom. Dels skyddar det våra möbler och sen stoppar det värmen till 20% på våren och sommaren. Övervåningen blir väldigt varm annars. Ha det så gott, nu skall vi äta sen skall jag kolla in vad ni har haft för er........
Kram Anne



23 kommentarer:

Signe 1 sa...

Ja du frestas verkligen!:-) Här ska snart grillas så det får väl stilla lite, *fniss*. Näe, jag och syrran är typ som natt och dag, haha...vi är rätt olika i sättet oxå, hon är spara och jag är slösa med stort S, men bloggar gör vi ju båda två iaf:-). Ha en fin kväll, Kram Sofia

Jannicke sa...

Ja, gjett om det fristet!!
Skulle ikke sagt nei takk til noen de rettene!!
Tror jeg må gå til innkjøp av noen nye kokebøker! Kjenner jeg trenger litt mat-inspirasjon!
Håper du har det bra :o)

Klem til deg. J.

Stjärnor & Champagne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anne sa...

Åh! den boken vill jag har - har en bok ifrån dem, två systrars söta, den är jättebra!
Nu måste jag beställa den du hade bums! de är klara konkurrenter till Leila... måste faktiskt erkänna att jag numera använder deras bok mer...

Jag tror att det är tidigt för rabarbern, 1:a maj brukar de nog inte vara klara... men fina var de! pajen blev mumsig värre =)

Hoppas du får en fortsatt fin kväll,
Kram Anne

Bella sa...

Vilka härliga bilder!! blir så sugen på att baka, körde sönder elvispen sist gång jag bakade, så en måste införskaffas snarast.

Hoppas dagen varit bra i solen!

Kram kram

Jenny sa...

Hej Anne!
Verkar vara en jättefin bok, vilka underbara bilder:)

Ha en sköön helg,
Kram Jenny

Ingrid sa...

Allt gick bra med veterinären, skönt nu är det gjort!!

Boken har jag varit sugen på, funderar på om jag ska ta och klicka hem den.

~Livet i byn

Caroline sa...

Vilka fina bilder!!! Den boken får jag nog köpa! Och tack för igår - liten buffé - var fick du det ifrån??? Ljuvligt gott och vackert upplagt i alla skålar och fat från matteus och rice! Nu har vi sjunkit ner i soffan och ska titta på en film! Sov gott och stor kram från mig/ C

Ingrid sa...

Jo jag brukar handla av dem och på Bokus. Vi får väl se vilken av dom det blir.

~Livet i byn

Tulipa sa...

Läste om denna bok hos Hem och Lycka också. Visste inte att den kommit ut bara!

Ser väldigt fin och frestande ut!

Buffen såg också smaskig ut!

Kram Mariette

Lauras gård sa...

Markiser skulle vi också behöva. Jag har också varit rädd för hur det skulle se ut på ett äldre hus... Vi får också en övervåning som blir kanonvarm phu... Kram Stina

sand mellan tårna sa...

Ville bara säga Godnatt....

Hemmalycka sa...

Det där verkar vara en härlig bok.
Vilken färg kommer ni att ha på markisen? Man ska inte lyssna på alla andra man ska göra som man själv vill, så det så.
Kram Kram
Åsa

Smultronlycka sa...

Hej!
Vilken fin bok du köpt!!Kul att få inspiration i köket..
Buffén ni hade på valborg såg härlig ut :)
Hoppas du får en fin helg!
Kram Anna

Lallis - liv och leverne sa...

Oj, Anne..Vilken bok:)
Ser smaskigt ut.
Kram Lallis

alegni sa...

fy, vilken hemsk bok. den ska jag absolut inte köpa!
(så fort jag äter ngt sött o gott är jag fast, o då kommer alla kilon tillbaka, jag som jobbat så hårt för att få bort dem...)

jag har två vita kuddar med beigefärgade stjärnränder också. så fort jag bytt till sommargardiner i vardagsrummet får även de flytta ut :)
kram
ingela

Anonym sa...

Fick min i veckan med. Visst är den farligt underbar. Skule vilja prova alla recepten på direkten.
Ha en härlig da.
kram kram

Nettan sa...

Å den där boken kommer absolut att få komma ham till mig! Har de andra "syster böckerna"!
Funderar oxå på att sätta upp markiser..men har grym beslutsångest..men du kanske har övertalat mig!;-)
Kram Nettan

In my house sa...

Du får gärna fresta =)
- Oj vad kul att du ha fått tag i tidningarna!!!! men hur???? från släkten???
Den andra tidn sydöstran va ju större och så... Men jag syntes väldans bra där Grrrr....

jaha,,, så nu har du ramat in dom??? fniss skojjar!!!

Ha en bra helg med mööööö sol
Kraaam j

Helenas loggbok sa...

Tack snälla för mailet! Nu ska jag försöka klura ut hur jag ska göra med mina bilder! Det får bli nästa vecka när jag är ensam och barnen i skolan! Verkar som ni hade en mysig Valborg med god buffé - mysigt!
Ha det bra!
Kram
Helena

♥ Fyra årstider sa...

Köpt på adlibris idag..går inte att vara utan.
Kram Lotta

Helenas Hem -Livet på landet sa...

Åh den såg ju alldeles ljuvlig ut!

och det gjorde ju buffén också! :-)

Ha en fortsatt härlig helg!
KRAM
/Helena

blogg.helenashem.se

Fröken Fräken sa...

Kanske ska satsa på att ge den boken till pappa? Gav Leilas bok till honom när han fyllde år, och då får man bakleveranser lite då och då!
Nu ska det bli gott med lite kinamat, känner man sig krasslig förtjänar man hämtmat! ;-)