söndag, maj 24

Tävling



Underbar ugnsfom från Rice


Hej på er.......Åt en väldigt smaskig och god rabarberpaj som jag googlade mig till, fantastiskt med datorer hihi. Slänger ut receptet till er om någon är intresserad:

Knäckig rabarberpaj

Skär 500 g rabarber i småbitar, lägg dem i en ungsform.
Strö på lite socker.Smält 150 g smörhäll i 0,5 dl sirap och
1 dl grädde, vispa ihop och dra av kastrullen.
Blanda ihop 2 dl mjöl 2,5 dl havregryn1 tsk bakpulver 2 dl socker.
Blanda detta med det i kastrullen, OBS! Skall ej stå på plattan .
Bred geggan över rabarberna, grädda i 25-30 min i 175 grader,
tills ytan är lite knäckig. Njut med vaniljvisp eller glass.

Firar 20 000 besökare idag, fantastiskt att så många vill besöka mig sedan januari, det trodde jag aldrig. Tack snälla allihopa. Kommer att sätta ut en fin fin tävling i kväll, titta gärna in då.

Kram Anne ♥ ♥ ♥

19 kommentarer:

homebylina sa...

Grattis till alla dina besökare!! Är oxå förtjust i rabarber och denna paj måste jag såklart prova! Ha det gott! Kram Lina

Jannicke sa...

Gratulerer med høyt besøkstall!
Så gøy med konkurranse...
jeg titter inn igjen!
Rabarbrapaien så herlig ut! nam!!
Klem J.

Ingrid sa...

Så läckert, både formen och pajen!!

~Livet i ybn

Fröken Tindra sa...

Grattis till att ha fått så många besökare! Kul!
Rabarber är himla gott! Mina har tyvärr knallat någon annanstans så jag får plantera in nya. =0) Skall prova din paj vid tillfälle. Den ser jättegod ut!
Kikar in senare igen med tanke på tävlingen!
Kram!

himmel och hav sa...

Gud, vad den pajen lät god! Har bara jordgubbar hemma... Tror du att det funkar?

Kram Veronica

VITA NYANSER sa...

GRATTIS till 20.000 besökare!!! Mums vad gott med god paj, vanlijvisp till mmmm....

Jag kollar in hit senare och ser vad du har för tävling.

Kram Kram

Anonym sa...

Grattis till 20000.
Åh rabarberpaj är så grymt gott.
Här blev det äpplepaj till emkaffet då jag int har några rabarber i trädgården min.
Får nog åka och köpa mig en planta.
Spännande med tävlingen.
Får se om jag kn lista ut var du jobbar då?
kram kram

Anonym sa...

Oj vad gott det där såg ut. Det receptet måste jag prova. Är barnsligt förtjust i knäckiga pajer. Roligt att höra att du tyckte om vår tapet. Vi är själva också väldigt förtjusta i den men den var knölig att sätta upp. Den skulle kantskäras på alla fyra sidorna!!!! Puh!!! Jag hade tur då dom på Jysk nära oss hade ca 10 dynor kvar då jag kom. Spännande med tävling! Kram S

Anneli sa...

mmm...så smaskigt, den måste genast prövas - älskar rabarber...
kram
annelie

Sara Mårtensson sa...

Hej Anne!
Grattis till alla besökare! 20 000 är inte illa! :-) Men jag förstår varför de kommer hit! Här finns alltid så mycket fint och inspirerande!
Vilken supermumsig paj! Får nog ta och göra en sån när våra rabarber behagar att växa på sig lite.
Nu har jag äntligen beställt svarta bokstäver och det blev hos Gårdsromantik :-)
Ha en fin kväll! Roligt med tävling! Tittar in sen igen!
Kram Sara

alegni sa...

rabarber är supergott. själv har jag bakat två rabarberpajer idag.
din form är underbar!!
kommer in senare o checkar in tävlingen :)
kram
ingela

Signe 1 sa...

Grattis vännen till alla besökare!! Du vet ju att din blogg tillhör mina favvosar och ditt fina goa sätt. You go girl!:-) Smarrigt recept, ska testas bums! Stor kram Sofua

Helena sa...

GRATTIS till alla besökare!!! det är ju helt fantastiskt!!!! Va kul me tävling, ska kika in senare då =) Sparar genast receptet på pajen... såg precis att mina rabarber blivit jättestora plötsligt så det var toppen med ett tips på vad jag ska göra med dem =)

KRAM

Hemmalycka sa...

Smarr smarr det ska jag prova för vi har en jäkla massa rabarber.
Hur har du gjort för att få 20 tusen besökare. Jag började i december och har precis passerat 8 tusen, hmmmm. Tips, tack!
Kram Kram
Åsa

Jessica sa...

Grattis till alla dina besökare! Jag gillar själv din blogg väldigt mycket och besöker den titt som tätt. =)

Hoppas du får en fin vecka!
Kram Jessica

Fröken Fräken sa...

Nu blev jag ju sugen på rabarberpaj - får ta och låna lite rabarber från Herr Fräkens pappas gård...

Lycka till med husletandet, det låter som om mannen är eld och lågor! ;-)

Ett skönare liv sa...

smarrigt, å gillar verkligen formen...
va kul gratttis :D
kramar

sand mellan tårna sa...

Grattis.... din blogg har haft så många besökare för att .... Du är ju världens bästa Anne! Min absoluta favoritbloggkompis nr 1.

Jajaja T nu berömmer vi varandra igen, men Anne är så härlig!

Kramis en nybadad trött L

Villa Carl Larsson sa...

Vilken underbar form och innehållet lika så :) Mums

Kram Josefin