torsdag, maj 28

Strawberry´s......

Skålar, Handplockat
Jordgubbar är sååå gott. Längtar tills dom svenska kommer, solvarma jordgubbar. Dessa skålar köpte jag igår 39:-/st handplockat i Linköping. Är lite lik Riceserien. Det fanns koppar, assietter, skålar, tallrikar, kaffekoppar. Jag tog dom sista skålarna i grönt och blått, rosa hade inte varit fel, slut. Blåser det lika mycket hos er som här? Har blåst konstant här i 2 dagar, avskyr blåst och regn. Får se fram emot helgen med mycket sol och värme och morsdag. Nu skall jag jobba undan lite bokföring. Kollar in till er ikväll när det finns lite mera tid och ser vad ni har haft för er...
Kram Anne
Glöm inte att tävla hos mig om en helt ny Sony Ericsson T-280, sponsrad av Dialect Linköping. Pågår till 7 juni kl20.


22 kommentarer:

Signe 1 sa...

Men mums vad gott det såg ut med jordbubbar och superfina skålar!! Ja till helgen ska det bli kanonväder, härligt! Och mors dag är det ju oxå, undra vad man får för fint, hihi. Närå, jag blir glad bara jag får två snälla och goa barn som håller sams en hel dag,*ler*. Må gott vännen! Kramis Sofia

Maliva`s verden sa...

Hmmmm...ser fristende ut...Krysser fingrene for gevinsten din..Imens får du ha en super fin langhelg..Klem fra Maliva

Helenas loggbok sa...

Hej igen Vännen!
Vilka fina skålar du hittat! Alla köper så mycket fint där hemma. Nu börjar jag längta hem ordentligt till allt fint som finns att köpa i Sverige - och svenska jordgubbar.
Vi har sprutat massor av möbler på Gula Lacket i Tranås och det har blivit hur fint som helst. Har en matgrupp med Bellmanstolar som har som ett kryss i ryggen, kanonfint. Det enda som sprucket är Wilmas lilla skrivbord. Men det måste vara att hon har haft något blött på. Det svåra med att måla är ju att det inte får se kladdigt ut, då får min man spader. Vill även måla Wilmas Hemnes säng och klädskåp som ser lite "pissgula" ut mot allt annat vitt.... Kanske vi skulle skicka våra män på samma terapi när de bryter ihop....
Kramisar
Helena

Ingrid sa...

Mmmm...jordgubbar!! Börjar vara lite less på pulver efter 3 vekor på cambridgekuren. Bara tre veckor kvar ;0(

Skålarna var så fina, såg dem på Coop också. Bra pris!!

Vi har haft stormstyrka, allt på altan har blåst sönder. Jipppi!!

~Livet i byn

Anonym sa...

Har varit sugen på gubbar länge nu. Men snart är väl de svenska här hoppas jag. De är bäst!!!
Skålarna var jättefina.
kram kram

Hemmalycka sa...

Älskar jordgubbar, har bara smakat på Italienska än så länge och de var faktiskt väldigt fina. Söta skålar du har hittat.
Du jag tänkte på en sak, om jag mailar min adress så kan du väl börja förbereda vinsten till mig, eller hur?
Kram Åsa

Helenas Hem -Livet på landet sa...

Hej på dej!
ÄÄÄÄÄLSKAR jordgubbar och jättefina skålar var det verkligen.

Idag har vi haft sol och nästan lä! Inte så varmt dock, men t-shirt väder på promenaden i alla fall! :)

KRAM
/Helena

blogg.helenashem.se

VITA NYANSER sa...

vilka fina skålar du har hittat! Underbart fin bild med jordgubbarna!

Ha det bra!
Kram L-L

H A N N A S - F O R M sa...

Guuuud, vad gott det ser ut...jorgubbar är bland det godaste som finns!!!! Så härliga skålar oxå..och fint fotade!!!

Nja, jag frilansar lite som fotograf men jag hoppas att jag snart kan göra det mer eftersom jag älskar det!

KRAM till dig!
Hanna

Fröken Fräken sa...

Bor man här, så blåser det alltid! Så man vänjer sig.. ;-) Jag smaskar på goda vindruvor, men skulle gärna byta ut dem mot jordgubbar.
Herr Fräken är inte så mycket för att hänga ute på balkongen, så jag tänker ta den i egen besittning! ;-)

Svenska inredningsbloggar sa...

Tack goa för din fina kommentar = )!

När jag fotar använder jag ingen blixt, det ger ett bra ljus i kameran. Jag har inställt på ljus vitbalans, sen är det inte så mycket mer. Jo, jag mättar ner de i fotoredigeraren så inte färgerna blir så skarpa.

Lycka till!
Kram L-L

Fröken Tindra sa...

Himla söta skålar! Rosa hade ju varit kanon! =0) Jordgubbar... Mmmm...
Kram!

Lönnen 13 sa...

Vad härliga bilder! Jordgubbar muums.
Jättefina skålar du köpt.
Ha en bra helg/Anneli

Jessica sa...

Vilka jättefina och söta skålar.
Jag ska bege mig till Bolagret inom kort och köpa på mig lite prickigt melamin-porslin till sommarens alla picknickar. =)

Må gott!
Kram
Jessica

H A N N A S - F O R M sa...

Gulliga du!!! Hund vore ju en utmaning...har aldrig fotat en hund tror jag..ha, ha..men barn är jag ju van vid och det är ju liksom like samma...dom sitter sällan still!!

KRAAAAM
Hanna

♥ Fyra årstider sa...

Vilka fina skålar..gud så gott med jordgubbar.
Kram Lotta

Bella sa...

Vad gott det ser, älskar också jordgubbar och längtar liksom dig tills de svenska gubbarna finns att köpa och plocka!!

Blåsten har äntligen mojnat här på Västkusten idag efter två dagars riktig storm, hoppas nu att värmen hittar hit lagom till helgens ledighet.

Ha en riktigt bra helg!

Kramar Bella

Bella sa...

Hej igen...

Vad tråkigt med huset... En lite tröst är väl att det kommer fler, men det är verkligen inte kul när man hittat ett hus man så gärna vill ha och så sticker priset iväg...

Kramar

Jannicke sa...

Nam,
så fristende jordbær!!
Nydelig bilde, Anne!!
God natt min venn. Klem J.

alegni sa...

åh, färska jordgubbar är bara sååå gott! serverade ur så fina skålar smakar de säkert ännu bättre :)
här blir det studenkalas x 4 på lördag, för fyra av våra grannar tar studenten i år!
kram
ingela

DRÖMHUSET sa...

Mmm vad gott det ser ut, första jordgubbarna är dom bästa :-) Sen får man mersmak *ha ha*

Här har det också blåst, men idag ser ut att bli en finfin dag!

Kram Sofie

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Vilka fina skålar du köpt...Jättemysiga! Äntligen har solen o värmen kommit! Såå skönt! Ha en riktigt skön dag! Kram Therese