lördag, maj 16

Tapetsering....

Äppleträdet i full blomGrannens syrener


Ja vad har vi gjort idag?? Ibland kan man undra för dagarna bara passerar. Äldsta sonen försökte gradera till grönt bälte i judo men det gick inte. Nytt försök nästa vecka.....Imorgon skall han tävla i judo om han kan, "att mamma och pappa alltid har rätt". Man skall ha alla skydd när man åker skateboard. Han har skadat handleden. Som vi tjatar, man får vara glad att han har hjälm. Maken har tapetserat hallen idag. Han var galen på Sandberg´s tapet Baltzar...... Man skulle ha ett speciellt tapetklister. Den fastnade inte och tjock att skära i. Jag kan bara säga förlåt att jag valde den. Jag får tänka om och inte få tapet på dom ställena jag önskade mig. Blir bara på 2 väggar nere i hallen. Resten får vi måla vitt. Sitter här och lyssnar på Eurovision. Tyckte inte att Marlena var så bra.......Nu skall jag kolla vad ni har haft för er idag.
Kram Anne

12 kommentarer:

Signe 1 sa...

Nä jag känner som du, Malena levererade inte 100 idag. Fast jag ska vara ärlig o säga att jag aldrig har tyckt om låten. Osis med tapeten. Har du oxå en man som kan bli lite irreterad ibland för dina nycker o ideér?;-)M har nog blivit lite avtrubbad efter 15 år med mig,*fniss* Kramis Sofia

Helenas loggbok sa...

Hej Anne!
Sitter oxå här och kollar Malena. Visst var ljudet helt konstigt när hon sjöng, annars är det fel på vår TV!!!! Nu är mannen hemma med den bärbara så att man kan sitta i soffan och surfa runt. Nu har vi handlat oxå, så nu har man äntligen ätit annat än ägg.....

Jag älskar Sandbergs tapeter. Har haft flera av deras tapeter, men nu är allt vitt! Brukar ha koll på de flesta i ders sortiment, men kan inte komma på vilken ni tapterserar med. Hoppas vi får se!
Ha en fortstatt bra kväll!
Hoppas det går bra med scateboardaren!!!!

Kram
Helena

susanne sa...

När min man skulle tapetsera sist slutade det med att han svor & tapeten for ut genom altandörren med buller & bång :o)

Nu ringer vi målaren när det är dax för tapetsering;o)

Vi bytte just kanal för musiken faller inte riktigt i smaken på Eurovision..

Jannicke sa...

....synd det ble problemer med Sandberg tapeten.. :(.
Jeg sitter også og ser på Grand prix..
Snart Norge sin tur!
Tror faktisk han har en sjanse til å vinne... ;o)
Klem til deg.

Helenas loggbok sa...

Helt rätt! Det var nog inte vår TV det var fel på, det var falskt!

Den tapeten är ju jättefin! Vad är det som blev fel? Tapeten eller hur den sitter uppe? Har en kompis som har haft den i just hallen och den är jättefint!

Kramisar

Hemmalycka sa...

Tänk vad jag skrattade när jag läste om ditt val av tapet. Känner igen det där mycket väl och maken får psykbryt. men skam den som ger sig. Blir säkert skitsnyggt.
Kram Åsa

Aratorps Lena sa...

Håller helt med. Jag sätter mina pengar på Alexander Rybak, vilket drag och vilken charm! I mitt hus bor bara Sandberg, I love! Men de är väldigt tjocka. Jag kommer ihåg att vår målare också gick här och mumlade... Kram

♥ Fyra årstider sa...

Det kändes lite magert om man säger så..stakars gubben och tapeten..min är glad över att han är i Göteborg efter allt med hans hysteriska fru..ville ha till reportaget.
Kram Lotta

Unknown sa...

Så vackra bilder på äppelblom
och syrén!Syrenér finns här i norrbotten men inte äppelträd.

Ja ibland så är det väl kanske bra att lyssna på sin mamma och pappa dom har ju oftast rätt.=)Skateboard är nog skoj för barn och tonåringar att åka men man kan nog slå sig ordentligt om man ramlar.

Fin blogg med fina bilder
att titta på!=)

Ha en skön Söndag,
Kram Maria

Ingrid sa...

Jag tyckte inte hellre hon var bra, har hört henne framträda mycket bättre än så. Trist men så är det ju ibland.

Spännande att få se vad ni hittat på med tapeten. Du får visa sedan.

~Livet i byn

Jenny sa...

Hej Anne!
Vad synd att den vackra Sandberg tapeten var "kinkig"!! Den är ju såå vacker att se på:)
Har fortfarande inte gett upp drömmen om att ha den någonstans här i vårt hus..fast jag kanske inte ska berätta för sambon att den är jobbig att hänga upp;)

Norge var helt klart bäst igår, roligt att Island kom tvåa, gillade den låten oxå.

Ha en skön söndag,
Kram Jenny

Lilla huset på prärien sa...

Kul med judo. Min man och son håller också på men lillkillen har ännu så länge bara vitt bälte med två streck på.

Vilka otroliga bilder du visade i förra inlägget!! HUR i all världen har hon lyckats ta de bilderna??! Helt otroligt. Superfina!

Önskar skön söndag.