tisdag, maj 19

Fönsterputs

Tips på bra stekpannor, Jamie Oliver. Kostar
tyvärr en slant men håller om man är rädd om den
Kvällsmat hos familjen K
Godkväll alla bloggare och icke bloggare....Härligt väder idag, inget regn. Fönsterputsarn har varit här, rena fönster och livet bara leker hihi. Mina fönster är klippt omöjliga att göra rena, från 1924. Kan säga att det är många soliga morgnar jag har nästan brutit ihop dagen efter min egen putsning och fönstrena har sett ut som skrutt. Hade inte en aning om att en del fönsterputsare använder pimpsten i vattnet. Undrade alltid varför det var vitt och sandigt på mina golv efter att han hade varit där. Nähä nu skall jag se på Äntligen hemma på lilla godingen Björn......Sen hälsar jag på er. Kram på er / Anne

19 kommentarer:

Signe 1 sa...

Vaaa anlitar du fönsterputsare, trodde din man skötte sånt? Hihi, skojade bara, förstår att det är skönt med rena fönster, sånt kan man leva på länge *ler*. Ha en finfin kväll med Björn *fniss* Kram Sofia

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Ja, fy för fönsterputsning...Hur man än gör såå är dom ju likt förbaskat RANDIGA...Skrattade åt ditt lilla inlägg hos mig ang. vovven o gubben!! Må så gott!Kram Therese

♥ Fyra årstider sa...

Borde skaffa mig en fönsterputsare jag med, men är för snål..dum som man är.
Kram lotta

sand mellan tårna sa...

Heeeejjjjj...... putsa fönster.... huh vilket fult ord!

Kram kram.

homebylina sa...

Åh, vad härligt med fönsterputsare!! Har tittat på våra fönster ett tag nu, nämnde fönsterputsare för min man men då lovade han att han minsann skulle hjälpa till =)Så nu är det bara att sätta igång....snart....=))
Ha en bra kväll! Kram Lina

Jannicke sa...

Pimpstein i vannet???
Det har jeg ikke hørt om før!
Våre vinduer er også vanskelig å gjøre fine.. men det er pga sprossene.. Må vake en og en lite firkant..
Men..(confession-time) : jeh har en som vasker mine også!!
Klem til deg.

sand mellan tårna sa...

Trillade verkligen dina barn ut? Mina fick jag halvt krysta ihjäl mig med för att de skulle se dagens ljus..... hahaha.

sand mellan tårna sa...

Har du bild på dem? De jag kollat på är nämligen från jysk..... vita kryssmöbler. Är det samma tror du?

sand mellan tårna sa...

Nä... det var inte samma.... jag kolalde inlägget som var fråån ert sommarhus. Nu ska jag duscha och sussa.

Kram Linda

VITA NYANSER sa...

Åh vad härligt med rena fönster!!! Underbart att få allt gjort samtidigt, skulle verkligen behövas här. Hoppas du hittade något bra på Äntligen hemma, själv missade jag det då jag somnade när jag la mig en stund brevid Ebba när hon skulle sova = )... Såg de sista minutrarna.

Ha det bra!
Kram l-l

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Jag är kass på att putsa fönster.. Men mannen är en riktig pedant o såå noggrann med allt han gör. Så fönstrena har blivit hans grej. Perfekt!! :)

Det kanske är nya stekpannor man ska ha för att det ska bli roligare att göra pannkakor.. :)

Kram Jeanette

Aratorps Lena sa...

Ja, han är en liten goding den där Björn... Kanske kunde komma hit och snickra lite... Jag kör med Jamies stekpannor också, men en har slitits ut i botten efter bara ett år drygt. Känns inte ok, men jag kanske kör på för hård värme? Jag har varit ute och sprungit, kolla på Desperate H och känner mig allmänt redo för bingen. Problemet är att sonen är ute och fiskar, får väl vänta in honom... Kram!

VITA NYANSER sa...

Hi,hi...ja shoppinggalna är vi ju... = ). Men du kommer att bli SÅ nöjd med de fina tvättmedelsbukarna, jag lovar! Det förgyller verkligen vardagsgörat. Man blir förvånad över hur ofta man använder dessa fina detaljer, de kommer du njuta av LÄNGE!

Kram på dig!
L-L

alegni sa...

nu är det inte många avsnitt kvar av äntligen hemma. vad ska man sen titta på?!?
jag tog tag i fönsterpustningen förra veckan, men hann bara med vardagsrummet innan jag fick annat att pyssla med. hur ska jag hitta den "inspirationen" igen?
kram
ingela

alegni sa...

förresten, jag har problem med att få stekpannor att hålla trots att jag tar väl hand om dem. nu står det faktiskt stekpanna på dagens inköpslista. borde jag satsa på en jamie oliver...?
jag har haft både inhemska o uthemska (bokstavligen) pannor, men inget håller :(

Karna sa...

Huff mine vinduer skulle også fått seg en omgang....kanskje det blir i helgen hvis værgudene ikke er på vår side...

Ha en fin fridag!

Lilla huset på prärien sa...

Pimpsten!? Har jag aldrig hört om heller. Gud jag måste också putsa fönster idag, mina ser riktigt tråkiga ut! Hinner nog inte alla... men några! Hoppas vädret håller sig :)

Kram Jenny

Ingrid sa...

Jag måste snart ta mig an mina fönster, de ser hemska ut!!

Stekpannorna har jag pillat på många gånger men aldrig slagit till.

~Livet i byn

In my house sa...

Guuuuud, va jag blev pannkaks sugen nu..... Grrrrrr!!!!!! attans dig =)

Kraaam j