tisdag, maj 5

♥ Liljor ♥

Idag har alla mina 12 vackra liljor slagit ut som jag fick på Valborg av fam H. Doften är härlig att komma ner till på morgonen. Regn igen, där fick jag för att jag sa att jag inte ville vara någon glädjedödare när jag sa att vi behövde regn. Men "efter regn kommer solsken", det gjorde det igår i alla fall. Idag vete sjutton för molntäcket ligger tungt här. Idag består dagen av det vanliga, jobba och se till att barnen gör läxor och sen mat. Och sist men inte minst hälsar jag på er bloggare ikväll.
Kram Anne

25 kommentarer:

Jannicke sa...

Nyyydelige liljer, Anne :o)

Klem til deg. J.

Signe 1 sa...

Bedårande fina liljor och de doftar såå gott!! Ja där fick du, hihi, men vi behöver lite regn också, så man vaknar till, *fniss*... Kram Sofia

Bella sa...

Det är så fint med liljor!!!

Håller med dig om att det faktiskt behövde komma lite regn, vilket det även gjorde här under morgontimmarna, men nu skiner solen igen från en klarblå himmel, och ordningen är återställd!!

Kram kram

Fröken Fräken sa...

Vilken härlig och mäktig bukett! En sådan syn skulle jag gärna vilja mötas av också på morgonen...
Jaa, pröva på lite betonggjutning vet ja!

Anonym sa...

Åh vilken ljuvlig bukett.
Måste lukta fantasiskt då bara en lilja doftar underbart.
kram kram

Syster Yster sa...

Just sådana liljor köpte jag som planta förra året. Svåra att få tag på och säkert lika svåra att ha i rabatten. Får se om de kommer åter...

Anette

Engelska Villan sa...

Hej kära Anne!
Jag är också sugen på att prova gjuta i betong! Prova du, så följer jag efter sen, hihi.
Regnet var faktiskt välbehövligt, så det var bra att du sa så där :)
Kramelikram Anna

Hemmalycka sa...

Liljor är så vackra, lycka till med läxor etc.
Kram Åsa

Vitt och Blått sa...

De är så fiiina longiflorumen och doftar gott! :) Härligt med så många! Jag har tryckt massor idag och varit i skolan från halv nio till halv åtta ikväll! :) Låååång dag men attans vad roligt det är! Har ingen kamerasladd med mig så det blir uppdatering när jag kommer hem för helgen med lite bilder. Ha en skön kväll - kram E

Helenas loggbok sa...

Vilka fina liljor! Vita liljor står oxå på min favvolista över blommor!
Här regnar det ikväll och det har varit jättekallt idag. Hoppas värmen kommer tillbaka snart för det blir extra kallt när man vant sig lite vid varmt väder!
Ha det bra!
Kram
Helena i Luxemburg

Helenas Hem -Livet på landet sa...

Vackra blommor! Jag visar också vita blommor idag! :-)

Regn behövs ju faktiskt ibland. Helst bara på nätterna...
;-)

KRAM
/Helena

blogg.helenashem.se

Sabina sa...

Liljorna är ljuvliga!!!
Kram Sabina

Ingrid sa...

Vilka vackra liljor, det är mäktigt med så många av samma sort.

~Livet i byn

Jenny sa...

Hej Anne!
Vilka vackra liljor, de är en sån prydnad för hemmet tycker jag:)

Ha en bra onsdag,
Kram Jenny

VITA NYANSER sa...

SÅ fina!!! Vilken fin bild du har fått till där.

Kram l-l

Annas Lycka sa...

Liljor är ju en av favoriterna,helt klart!!!! Så fina! Kram Anna

sand mellan tårna sa...

Så vackert, jag älskar liljor. Har du sett mina tunikor? Köplust finnes, pengar sökes....haha ... nädå ingen fara, vi sitter och planerar lite semester, lutar åt en weekend i ngn storstad, ska kolla om vi har barnvakt först. Sedan blir det kolmården (och er) hemma hela hösten och vips så ska fötterna få sand mellan tårna i vinter.... långsiktiga planer.

Hoppas din dag varit fin... Kram L

Smultronlycka sa...

Så fina liljor ;)
Vi har satt liljor i trädgården och hoppas de kommer ta sig!
Ha det fint!
Kram Anna

Sommerlyst sa...

Vakkert bilde - og liljer!

Klem M

Tulipa sa...

Hej!
Liljor är sååå vackert...

Min affär ligger i Knäred, ca tre mil utanför Halmstad.

Ha en underbar onsdag!

Kram Mariette

VITA NYANSER sa...

Hi,hi..en till som köper alla inredningstidningar. Jag har sagt upp prenumerationen på några nu. Jag tycker att jag får så mycket från alla bloggar. Jag tror att jag ska försöka att bara ha Lantliv och Allt i Hemmet...försöka, nu blir det i och för sig sommar och då vill man ju gärna mysa med tidningar....hi,hi...tanken är ju god...

Kram l-l

alegni sa...

vilken fantastisk bukett - liljor är oerhört vackra blommor!
här har det regnat från o till i ett par dagar. jag tycker det räcker nu...
kram
ingela

In my house sa...

Hejjjjj jag älskar liljor,,,,
jättefina....

Näää, jag har nog inte svin influensan, tror att jag har fått fågel influensan =)

- Här regnar det,,,,, så de känns ok, att vara inne å huttra =)

Kram josse

Min lya och jag sa...

Åh så fina liljor-Ljuvliga-

Brukar titta in här titt som tätt,men brukar vara dålig på att lämna kommentar,men nu får det bli ändring på det:-)

Undrar hur du får till dina hjärtan i texten? Något program man måste ladda hem tro?!

Ha en bra dag!! //Linda

Flaggduken 2 sa...

Liljor är något av det vackraste som finns.
Kram Petra