söndag, maj 10

Röj........

Foto; Potterybarn



Jag antar att ni har vet att det här är varken hemma hos mig eller på landet, hihi......Skulle gärna vilja ha det så här. Idag har jag röjt vår matkällare. Vad saker man samlar på sig, och det var sjutton inte så länge sedan jag gjorde en rensning. Jag har förmånen att kunna lämna in mina saker till en loppis och sen få en viss procent tillbaka om det säljs. Kan säga att det är kul och oväntat när man får det lilla kuvertet ibland. Har även hunnit att få ett rejält bryt på äldsta sonen idag också, fantastiskt. Skall hinna gå in till er senare, blir oftast sent på kvällen för mig hinner inte innan. Vad har ni haft för er idag???
Kram Anne

21 kommentarer:

Signe 1 sa...

Men Anne! Det är ju en bra deal, du röjer och maken städar, hihi. Här har faktiskt JAG städat idag, inte helt vanligt som du vet, men det var nödvändigt o M var inte hemma *fniss* Ha en fin kväll, kram Sofia

Fröken Fräken sa...

Ja du, inte skulle jag säga nej till den altanen plus utsikten!! Duktigt gjort att rensa, själv har jag gjort det men har inte fått iväg påsarna till återvinningen.. vore bra om man kunde lämna till en loppis men slippa stå där och sälja själv...

himmel och hav sa...

Vilken fin klänning du hade köpt, har totalt missat den på Lindex!

Ha det bra!
Kram Veronica

Huset vid ån sa...

åh, vad skönt det måste ha varit att röja o plocka...Man blir ju oftast väldigt nöjd när man är klar! Jag själv "rusade" iväg för att köpa Aftonbladets bilaga där vi är med idag..var väldigt nyfiken på att se hur det blev! Känns riktigt bra faktiskt! Må så gott! Kram Therese

homebylina sa...

Åh, vilken härlig bild, där skulle jag inte ha något emot att sitta!! Ha en bra vecka, kram Lina

Ingrid sa...

Jag har varit i stallet i dag, hela dagen känns det som. Hovslagaren har varit här och med fyra hästar tar det tid.

Angående utköket så tar det tid, vi ska lägga plattor och fixa underlaget först. Men jag är otålig som vanligt :0) Men det blir i lite New England stil när det är klart.

~Livet i byn

~Livet i byn

Sommerlyst sa...

Ja sånn skulle jeg gjerne hatt det i hagen også!! ;)

I dag har vi blandt annet vært å badet med kidsene, og så har jeg fått vasket alle vinduene her hjemme. Neste søndag (17 mai) er det Norges nasjonaldag og da er det full feiring og huset fullt av besøk....så da måtte jeg begynne litt med vaskingen til det!!

Ha en fin uke!
Klem M

Hemmalycka sa...

På den bilden skulle jag kunna sitta länge och bara glo. Vad flitig du har varit idag, det känns ju alltid så skönt efteråt när man har rensat klart.
Kram Åsa

VITA NYANSER sa...

Vad härligt att rensa! Det ska jag oxå göra här framöver. Vi har en smal gång i förrådet, det är så fullproppat av saker....det blir så efter en flytt...nu vet jag vad som inte ska användas och då är det bara att få iväg resten. Perfekt att lämna på loppis.

Underbar uteplats....åh, sådär vid vattnet, ja, där skulle man vilja sitta.

Ha en bra start på veckan!
Kram l-l

Engelska Villan sa...

Hej svejs!
Jag trodde att det var hos dig... ;) *fniss*
oppas du får en bra vecka, vännen!
Kram Anna

Fröken Tindra sa...

Den altanen hade inte varit dum!
Jag har varit på Lindex men inte 17hade de någon fjärlisklänning där!
Snyft...
Ha en bra vecka!
Kram!

Tulipa sa...

Tänk att ha den utsikten!
Oj vad härligt!

Du har ju fått en del gjort!
Här sken solen för mycket idag för att vara inomhus.

Kram Mariette

Anonym sa...

Vilken fin klänning du fyndat, får nog ta en sväng till Lindex inom kort. Idag har vi varit på barnkalas och där var så himla trevligt så vi stannade över på middag också, vilket inte var meningen he, he...såna är vi, svåra att bli av med.
Nu är det hockey på tv, maken tittar så klart och jag bloggar ostört... *skönt*

Ha en go vecka!

Kram Anna

Jenny sa...

Hej Anne!
Fin bild!
Vad bra att du har en loppis du kan lämna in grejer till, det skulle jag oxå behöva..man samlar ju på sig så mycket när man är shoppingtokig;)

Härhemma har jag tvättat fönster o fejat hela dagen!

Ha en bra vecka,
Kram Jenny

Kerstin sa...

Hej Anne!

Så lustigt...jag googlade på setter, då jag är lite hund-spekulant, men inte kan bestämma mig för vilken ras jag tycker bäst om, också hamnade jag på din fina blogg! Kul att se sig om, du är ju vansinnigt duktig på att fota tycker jag!

...och er hund är underbar!

Ha en finfin vecka!
Kramar / Kerstin

Karna sa...

Godt å få renset ut litt, har bilen full av dill dall som skal på kontoret, som jeg er gått lei av hjemme....
Klart vi har det slik som på bildet....he,he...

Helenas loggbok sa...

Skönt att få rensat. Det går liksom lättare att andas efteråt!
En fördel (finns inte så många!!!) med att flytta runt så mycket som vi gjort, är att det hela tiden rensas. Man orkar inte flytta runt på all bröte. Denna gång har vi magasinerat 7 kubik i Sverige. Har jag inte saknat det på 3 år som vi planerar att bo här i Luxemburg, kan vi nog be flyttfirman att köra det dirket till tippen!
Ha det bra!
Kram
HElena

In my house sa...

Rensning är bra,,, vi har för många och stor källare-platser att samla på oss saker!!!! grrrr.... Men men.. =)

Ha en bra start på NYA veckan kram j

Sabina sa...

Härlig bild... vaddå, jag trodde den var hemma hos dig??! :)
Visst är det skönt att rensa ut, och får man ännu lite betalt för prylarna så är det toppen!
Jag har också gjort en storrensning för ett tag sen, men borde igen!
Ha en bra start på veckan!
Kramisar Sabina

Flaggduken 2 sa...

Jag var smått trött i går söndag, va på fest lördag kväll & natt, tror vi va hemma vid två-halv tre... Så det blev inte mycket gjort hos oss, jo min man klippte gräset...
Kram Petra

Vem vill inte ha det som på den snygga bilden du visar?!

Bella sa...

Härlig bild, man kan ju alltid drömma sig bort...Skönt att röja lite ibland, och att sedan sälja det man inte längre behöver och dessutom få några kronor för det är ju inte fel...

Tycker absolut du ska kika förbi Lejas på din väg ut till Fiskebäckskil :)

Stor kram till dig